„Edukacja jest najważniejsza w Gminie Oborniki Śląskie” | Oficjalny serwis Gminy Oborniki Śląskie

Oborniki Śląskie, Poland

„Edukacja jest najważniejsza w Gminie Oborniki Śląskie”

 

            Od 1 stycznia 2014 roku do 31 grudnia 2014 roku Fundacja "Żaczek" na rzecz Szkoły Podstawowej nr 2 w Obornikach Śląskich w partnerstwie z Gminą Oborniki Śląskie realizuje projekt pt.: „Edukacja jest najważniejsza w Gminie Oborniki Śląskie” z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

            W ramach projektu uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Obornikach Śląskich uczestniczą w zajęcia językowych, sportowych, rozwijających zainteresowania oraz eliminujących braki edukacyjno - psychologiczne.

 

Ogólne informacje o projekcie

 

Beneficjent: Fundacja „Żaczek” na rzecz  Szkoły Podstawowej Nr 2 w Obornikach Śląskich

Partner: Gmina Oborniki Śląskie

Nr projektu: POKL.09.05.00-02-280/13

Okres realizacji: od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r.

 

Projekt pn.: „Edukacja jest najważniejsza w Gminie Oborniki Śląskie” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 9.5 z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

 

Celem ogólny projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych u 140 uczniów (92 chłopców, 48 dziewczynek) ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Obornikach Śląskich poprzez zorganizowanie kompleksowych zajęć pozalekcyjnych (zgodnych z  programem rozwojowym SP nr 2), wyrównujących braki edukacyjno - psychologiczne i rozwijające zainteresowania uczniów w okresie 01.01.2014 do 31.12.2014 roku.

 

Cele szczegółowe projektu:
1. Wzrost zdolności i umiejętności 140 uczniów poprzez umożliwienie im dostępu do atrakcyjnych zajęć pozalekcyjnych: zajęć artystycznych i sportowych.

2. Zmniejszenie dysproporcji psychologiczno - pedagogicznych poprzez przeprowadzenie zajęć korekcyjno- kompensacyjnych i logopedycznych.

3. Zwiększenie kompetencji językowych poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych u 13chłopców i 3dziewczynki.

4. Wzrost umiejętności aktywnego  uczenia się i wyrównywanie  braków edukacyjnych: matematyczno – przyrodniczych u 24 osób (14 chłopców, 19 dziewczynek).

 

Działania projektowe polegają na organizacji i przeprowadzeniu dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych oraz zapewnienie opieki pedagogiczno - psychologicznej.

 

Pomoc psychologiczno - pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z rodzicami uczniów i poradniami psychologiczno - pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi.

W ramach projektu sfinansowane zostaną zajęcia dodatkowe, wpierające indywidualizację procesu nauczania, których potrzeba realizacji wynika bezpośrednio z przeprowadzonej diagnozy.

Nabór dzieci do uczestnictwa w projekcie został dokonany w oparciu o przeprowadzoną przez nauczycieli prowadzących zajęcia diagnozy i obserwacje uczniów.

Liczebność uczniów na zajęciach jest zgodna  z obowiązującymi regulacjami prawa oświatowego i przedstawia się w następujący sposób:

1. Zajęcia artystyczne - artystyczny świat dziecka -  10 uczniów w grupie.
2. Jestem Europejczykiem, znam języki – 8 uczniów w grupie.
3. Ładnie mówię - zajęcia logopedyczne – 4  uczniów w grupie.
4. W zdrowym ciele zdrowy duch – zajęcia ruchowe - 12  uczniów w grupie.
5. Patrzę dalej – mogę więcej- zajęcia korekcyjno- kompensacyjne – 5 uczniów w grupie.
6. Jestem Europejczykiem, wykorzystuję wiedzę w praktyce - zajęcia matematyczne i przyrodnicze – 8 uczniów w grupie.