Podsumowanie usuwania azbestu
Na terenie gminy Oborniki Śląskie zakończono prace polegające na demontażu, zbieraniu, transporcie oraz unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z posesji, które zostały zgłoszone w 2022 roku do udziału w konkursie ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Zgodnie z założeniami regulaminu gmina Oborniki Śląskie otrzymała 70 % dofinansowania do powyższych prac przy ograniczeniu, że maksymalny koszt usunięcia 1 tony odpadu nie może przekroczyć 700 zł. W ostatecznym rozrachunku wykonawca zadania, tj. REVOL Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Senatorskiej 21/30-31, 93-192 Łódź usunęła z ternu 11 posesji łącznie 39.551 Mg płyt azbestowo-cementowych zarówno zdemontowanych z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz zgromadzonych na posesjach. Dofinansowanie nie obejmowało zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego.
Pomimo wyznaczenia terminu wykorzystania wyrobów zawierających azbest w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi do dnia 31 grudnia 2032 roku należy podjąć wszelkie dostępne kroki, aby w sposób efektywny realizować cele określone w Programie Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032, tj. usuwać i unieszkodliwić wyroby zawierające azbest, zminimalizować negatywne skutki zdrowotne spowodowane jego obecnością i zlikwidować szkodliwe oddziaływanie azbestu na środowisko. Dlatego też, w przypadku dalszych naborów zachęcamy Państwa do udziału w Programie.
Zadanie realizowane przy wsparciu finansowym : Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.