Podpisanie umowy na dofinansowanie usunięcia z terenu Gminy Oborniki Śląskie wyrobów zawierających azbest

Gmina Oborniki Śląskie stawia na rozwój i poprawę wizerunku regionu. W dniu 28 października 2014 roku Burmistrz Obornik Śląskich Sławomir Błażewski podpisał w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu umowę na dofinansowanie usunięcia z terenu Gminy Oborniki Śląskie wyrobów zawierających azbest. Dokument ten jest zwieńczeniem procedury konkursowej rozpoczętej w roku 2013. 
Dzięki dofinansowaniu w wysokości 85 % do demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest usunięto z naszego terenu łącznie 109,543 Mg płyt azbestowo-cementowych z 79 posesji. 
Projekt pt.: "Zdrowa i bezpieczna Gmina Oborniki Śląskie" - Program usuwania wyrobów zawierających azbest został zakończony 30 sierpnia 2014 roku. Całkowita wartość projektu 54 223,79 zł, z czego 46 090,22 to dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki wodnej we Wrocławiu.