Gmina Oborniki Śląskie otrzymała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na realizację zadania pt.: "Zdrowa i bezpieczna Gmina Oborniki Śląskie" - Program usuwania wyrobów zawierających azbest. Całkowita wartość zadania to 121 494 zł, z czego 103 269,90 zł to wysokość otrzymanej dotacji.
Chęć uczestnictwa w programie, w roku 2015 zadeklarowało 86 podmiotów z terenu Gminy Oborniki Śląskie, z czego 27 z terenu miasta Oborniki Śląskie, a z terenów wiejskich – 59. Są to zarówno obiekty mieszkalne jak i budynki gospodarcze oraz wyroby azbestowe zgromadzone „luzem”. Ilość podmiotów, które zgłosiły się do programu w 2015 roku: Bagno - 3, Golędzinów - 2, Jary - 2, Kotowice - 1, Kowale - 1, Kuraszków - 1, Lubnów - 8, Osola - 4, Osolin - 7, Paniowice - 1, Pęgów - 5, Przecławice - 1, Rościsławce - 5, Siemianice - 1, Uraz - 9, Wielka Lipa - 3, Wilczyn - 3, Zajączków - 1, Planowana do usunięcia i zutylizowania ilość azbestu w 2015 roku to prawie 164 tony niebezpiecznych odpadów.
Akcja usuwania wyrobów zawierających azbest prowadzona na terenie gminy Oborniki Śląskie jest inicjatywą mającą na celu poprawę stanu środowiska naturalnego z zapewnieniem podczas realizacji zadania bezpieczeństwa mieszkańcom. Prace w ramach projektu zostaną zrealizowane w okresie czerwiec - wrzesień 2015 roku. Mieszkańcy gminy, którzy zgłosili się do projektu będą informowani na bieżąco o postępie w rozpoczęciu realizacji zadania.
Zachęcamy wszystkich mieszkańców Naszej Gminy do udziału w Programie usuwania azbestu w 2016 roku, bowiem zgodnie z Prawem wszystkie produkty zawierające azbest można wykorzystywać w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do dnia 31 grudnia 2032 roku.