Drodzy Państwo,
Poczta Polska S.A. informuje, że na terenie naszej gminy spora część mieszkańców nie posiada zainstalowanych skrzynek oddawczych tj. skrzynek do których listonosz doręcza korespondencję. Występują także braki w oznakowaniu numerem porządkowym posesji, co utrudnia prawidłowe i sprawne doręczanie korespondencji.
Sytuacja braku instalacji skrzynek indywidualnych oddawczych jest problematyczna dla obu stron, nie tylko dla operatora pocztowego, ale także dla adresata korespondencji. Nadchodząca korespondencja do osób które nie mają skrzynek indywidualnych oczywiście jest kierowana do doręczenia. Listonosze, zarówno w przypadku przesyłek rejestrowanych jak i zwykłych zmuszeni są do pozostawiania zawiadomienia (awiza) w zależności od możliwości dostępu do posesji np. w drzwiach mieszkania lub w ogrodzeniu, rurach i rynnach PCV i stosowania innego rodzaju tymczasowych rozwiązań wskazywanych przez mieszkańców. Te sytuacje z kolei budzą wiele zastrzeżeń i kierowanie nieuzasadnionych skarg ze strony naszych klientów, zarówno adresatów jak i nadawców przesyłek.
Przypominamy, iż w przypadku niedostosowania się do obowiązku instalacji skrzynki indywidualnej przy lokalu, mieszkańcy narażają się na konieczność każdorazowego odbioru przesyłek z placówki pocztowej. Wizyta w placówce pocztowej wynika z braku możliwości skutecznego i bezpiecznego doręczenia korespondencji przez listonosza. W takich przypadkach każda przesyłka (kartka pocztowa, przesyłka listowa, gazetowa i reklamowa) będzie podlegała tzw. awizowaniu. Jednym słowem osobisty odbiór nawet zwykłych przesyłek może skutkować stratą czasu i wywołać niezadowolenie Naszych Klientów. W przypadku braku możliwości doręczenia lub wydania zaawizowanych przesyłek w placówce po upływie określonego czasu, następuje zwrot korespondencji do nadawcy.
więcej TUTAJ
06-02-2020