Gmina Oborniki Śląskie otrzymała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania pt.: "Zdrowa i bezpieczna Gmina Oborniki Śląskie" - Program usuwania wyrobów zawierających azbest. Całkowita wartość zadania to 62 833,37 zł, z czego 30 100,70 zł to wysokość otrzymanej dotacji. Chęć uczestnictwa w programie, w roku 2021 zadeklarowało 26 podmiotów z terenu Gminy Oborniki Śląskie. Planowana do usunięcia i zutylizowania ilość azbestu w 2021 roku to prawie 62 tony niebezpiecznych odpadów. Akcja usuwania wyrobów zawierających azbest prowadzona na terenie Gminy Oborniki Śląskie jest inicjatywą mającą na celu poprawę stanu środowiska naturalnego z zapewnieniem podczas realizacji zadania bezpieczeństwa mieszkańcom. Prace w ramach projektu zostaną zrealizowane w okresie wrzesień - październik 2021 roku. Mieszkańcy gminy, którzy zgłosili się do projektu będą informowani na bieżąco o postępie w rozpoczęciu realizacji zadania. Zachęcamy wszystkich mieszkańców Naszej Gminy do udziału w Programie usuwania azbestu w 2022 roku, bowiem zgodnie z Prawem wszystkie produkty zawierające azbest można wykorzystywać w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do dnia 31 grudnia 2032 roku.
09-08-2021